Hlavní stránka O nás

Volvo V70 D5

Typ vozu: VOLVO V70 D5

Uvedeno do provozu: 12/2003

Barva: Stříbrná metalíza

Typ motoru: D5244T

Objem válců v ccm: 2.401

Počet válců: 5

Výkon motoru: 120 kW (140 koní) při 4.000 1/min

Max. kroutící moment: 3.400 Nm při 2.900 - 5.000 1/min

Rozměry (d - š - v) v mm: 4710 - 1804 - 1464

Provozní hmotnost: 1.581 kg

Celková hmotnost: 2.160 kg

Výbava:

Manuální převodovka 5 stupňů, ABS, STC, přední mlhová světla, 6 x airbag, automatická dvouzónová klimatizace, výškově a podélně nastavitelný multifunkční volant, tempomat, palubní počítač, originál Volvo rádio HU - 603 s CD a RMG, 8 x reproduktor, elektricky ovládaná a vyhřívaná venkovní zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, elektricky ovládaná okna ve všech dveřích s dětskou elektrickou pojistkou oken zadních dveří, mechanické dětské pojistky zadních dveří, obě přední sedačky výškově nastavitelné s mechanicky nastavitelnou opěrkou bederní páteře a dopředu sklopnými opěradly, bezpečnostní systém WHIPS, potahy sedaček - kombinace látka a polokůže, v opěradlech zadních sedadel integrovaná výsuvná ochranná síť, opěradla zadních sedadel sklopná a dělená, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, lehké ráfky Volvo s pneu 205/55 R 16 - letní Dunlop Sport Blueresponse, zimní lehké ráfky Volvo s pneu 205/55 R 16 Nokian WR A3, tažné zařízení s odnímatelným hákem.

Jak přišla "sedmdesátka" do rodiny.

Nevím, jestli jste to někdy zažili - uvidíte auto, na první pohled se do něj zamilujete a řeknete si - TO a žádné jiné. Tak to byl případ můj a V 70tky. Láska sice vznikla až na druhý pohled, ale byla o to silnější.

Své vysněné Volvo, nejdříve v typu S 40, do kterého jsem se zamiloval poprvé, jsem vlastnil od roku 2008. Projeli jsme spolu hodně kilometrů, zažili hodně příhod, navštívili krásná místa v domovině, ale také v Itálii, Německu, Rakousku či Maďarsku, kam nás spolehlivě dovezlo na závody v rallye. Bylo s námi v roce 2010 ve Švédsku, kde se na Volvo rallye radovalo z našeho pěkného umístění. "Moravského výletu na sever "se zúčastnil také Roman, který V 70 vlastní, avšak tehdy ještě zřejmě u mne neuzrál ten správný čas k vzájemné lásce s velkou kráskou.

Myšlenka na změnu ve mně začala hlodat až v roce 2013, kdy se objevila "zamilovanost" do naftového pětiválcového kombíku V 70. Začalo to pátráním po různých webech autobazarů, až se objevilo to, co jsem si představoval. Po dohodě s Jarkem Křižanem jsme jednu sobotu vyrazili na lov. Bohužel vytypované auto bylo po výletu mimo vozovku, což bylo viditelné až na místě. Mělo ještě další chyby, takže z koupě sešlo. Jenže štěstí se ode mne přece jen úplně neodvrátilo. Už při cestě do cílového bazaru jsme v jiném zahlédli stříbrnou sedmdesátku. Minuli jsme ji s tím, že se tam případně můžeme zastavit, pokud původní výběr nebude úspěšný. No a k tomu tedy došlo. Bazar se sice specializoval na prodej Škodovek a koncernových vozů, ale podle slov majitele se mu Volvo zalíbilo, takže jej vzal do komise. Je pravda, že tam stálo samo mezi škodovkami. Byla to hledaná naftová verze, dovezená z Itálie. Prohlédli jsme je téměř detailně, následovala zkušební jízda a po verdiktu "stav auta je velice dobrý, odpovídá roku výroby a ujetým km" jsem se rozhodl, že je vezmu a zaplatil zálohu. No a pak následovala ještě jedna cesta do bazaru se 40kou, kde jsem složil doplatek, za volant 40ky se posadil kamarád a já vyrazil s vysněným "vagónem" domů. A od té doby nám velký kombík slouží stejně věrně, jako sloužila jeho starší sestra S 40. Je pravdou, že při dlouhých cestách za rallye nám poskytuje daleko větší komfort a prostor, než původní sedan. Při cestě čtyř dospělých lidiček s bágly s osobními věcmi, spacáky, stanem, skládacími židlemi, jídlem a v neposlední řadě s objemnými fotobatohy, se ukáže skladnost "hranatého kufru" (rovných zadních dveří). Nezanedbatelná je také skutečnost, že i když se jedná o pětiválcový motor s objemem 2,4 litru, pohybuje se spotřeba i při plně naloženém autu v průměru kolem 6,5 litru nafty. Další výhodou je objem nádrže 70 litrů, díky kterému se dá na jedno natankování ujet více jak 1.000 km. Pohoda je také při použití tempomatu, kdy zpravidla není nutno podřazovat ani při stoupáních na dálnici.

P. S. "Čtyřicítku" si po delší době jejího čekání pod přístřeškem odvezl nový majitel do Brna. Přijel si ji prohlédnout s kamarádem v bavoráku.Po zevrubné vizuální prohlídce následovala zkušební jízda. Při ní mi vykládal, jaká auta už vyzkoušel. Asi v polovině trasy se na mne udiveně obrátil se slovy: "To není možné, tady nic neklepe ani nebouchá, jak tomu bylo v těch předchozích zkoušených autech!" Na to jsem mu opáčil, že se veze ve Volvu, nota bene v autě fandy značky, takže je to zcela normální. Nakonec jsme si plácli a sedan po 5 letech věrných služeb zamířil do nového domova. A že zřejmě slouží dobře soudím podle toho, že se mi nový majitel, v pořadí teprve 3., neozval s nějakými výhradami.

P. S. S. Nedávno se mi na facebooku ozval nový majitel 40ky s nějakými technickými dotazy ohledně auta. Auto se mu líbilo, údajně je ve velmi dobrém stavu a moc chválil můj přehled oprav a údržby, který jsem předal původnímu kupci. Takže 40ka dál žije a opět někomu dělá radost.